"אירוע קיצוני ומורכב" • מצוד כבד אחר המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני בת"א

בנצי לייזרוביץ, קובי פינקלר | צילום: מד"א 1 Comment on "אירוע קיצוני ומורכב" • מצוד כבד אחר המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני בת"א
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אלפי אנשי ביטחון ממשיכים במצוד אחרי נשאת מלחם – תושב ערערה שביצע ביום שישי את הפיגוע הרצחני ברחוב דיזינגוף בתל אביב שבו נרצחו אלון בקל בן ה-26 מתל אביב ושמעון רוימי בן ה-30 מאופקים ופצע נוספים.

המאמצים הכבירים ללכוד את המחבל הביאו לאזור אלפים מהמשטרה, השב"כ ומשמר הגבול וכי המשטרה מבקשת את עזרת הציבור לאתר את הרוצח.

דוברת משטרת מחוז תל אביב סגן ניצב הילה חמו מסרה כי "מדובר באירוע קיצון מורכב וייחודי, שבו אלמוני חמוש יצא למסע טבח חסר אבחנה בלב רחוב הומה. מיד עם קבלת הדיווח הראשוני המשטרה פצחה במאמץ עליון, בדגש למהלכים מודיעיניים וחקירתיים רחבי היקף, בצד תגבור כוחות מאסיבי באזור. לשטח הוקפצו יחידות מיוחדות, המתמחות באיתור מפגעים ובנטרולם כשהמאמץ המרכזי הוא לאתר את המפגע ולנטרלו".

משטרת ישראל קוראת לציבור להמשיך ולגלות עירנות, לא להסס ולדווח מיד על כל תרחיש או אדם חשוד. בכל שטח שבו תתבצע פעילות משטרתית יש להקפיד ולהישמע להוראות השוטרים במקום. עוד נמסר כי מוקדי המידע והחירום של המשטרה מעובים למתן מענה מיידי לכל פונה. "המצוד אחר המפגע ימשיך עד לרגע מעצרו. מתחילת האירוע מבוצעות, מסביב לשעון, פעולות מודיעין וחקירה מגוונות בשיתוף פעולה עם יתר גופי הבטחון במטרה לחשוף את מלוא מימדי האירוע, לרבות האפשרות לקורבן בזירה נוספת". בשלב זה, הוטל צו איסור פרסום על פרטי החקירה המורכבת והרגישה, במטרה לאפשר לכוחות הביטחון לסיים את המשימה", אמרו במשטרה.

מפקד מרחב ירקון במשטרה, תת ניצב יהודה דהן, אמר כי על תושבי תל אביב להיות דרוכים, לדבריו, "אנחנו בעיצומו של מרדף. המשימה העיקרית היא לתפוס את היורה".

כזוכר, שעה קלה לפני כניסת השבת התקבלו דיווחים על פיגוע ברחוב דיזינגוף בת"א. על מצלמות האבטחה במקום, לקראת השעה 15:00, הגיע המחבל לרחוב דיזנגוף ותועד במצלמות אבטחה בחנות למזון אורגני, ואז יצא ממנה וירה ברובה לעבר אזרחים שהיה במקום. לאחר שירה כמה עשרות כדורים הוא נמלט מהמקום, וכשעה אחר כך נמצאה בצפון תל אביב גופתו של נהג מונית, אמין שעבאן, ונבדק אם יש קשר בין המקרים. המשטרה הטילה צו איסור פרסום על פרט מהחקירה.

על פי התיעוד שפורסם ממצלות האבטחה, אביו של הרוצח, תושב ערערה שבוואדי ערה זיהה את בנו בתיעוד ודיווח על כך למשטרה.

ומאז, המצוד אחריו מתנהל באופן אינטנסיבי במיוחד על ידי כוחות מתוגברים של משטרה, מג"ב ושב"כ. קודם לכן, פשטה המשטרה על בית משפחתו של המחבל, עצרה את אחיו והחרימה מחשב.

בעת החקירה, סיפר אביו של המחבל כי "אחרי הפיגוע קיבלתי שיחת טלפון מחבר. הוא שאל אותי 'איפה הנשק שלך?'. אמרתי בכספת. הוא חזר ואמר שיש פיגוע בתל אביב ואומרים שהירי בוצע מהנשק שלך. ישר הלכתי לבדוק את הנשק ולא מצאתי אותו. הכספת גם נפתחה כרגיל בלי לפרוץ אותה. הבנתי שבני לקח איתו את הנשק עם המחסנית. התקשרתי לבני השני ושאלתי אותו על אחיו והוא לא ידע דבר. אני עובד כשומר ומחזיק נשק על-פי חוק ותמיד שומר אותו בכספת ובלי זלזול. לא יודע איך בני פתח את הכספת ולקח את הנשק".

האב הוסיף כי "חשוב לי עכשיו שהם יגיעו לבן שלי ויעצרו אותו כי הוא עדיין חמוש, וכמו שהוא רצח שני אנשים יכול להיות שהוא ירצח עוד אנשים. אני מודאג ואני רוצה כבר לשמוע שהוא בידי המשטרה. נשארתי בתחנת המשטרה עד 06:00 בבוקר. ישר אחרי שראיתי את תמונתו נסעתי לתחנת משטרת עירון והודעתי להם שמדובר בבני. אני המום וכולנו מגנים את האירוע. אני לא יודע מאיפה נפל עלינו את האסון הזה. בני היה מטופל נפשי".

ממד"א נמסר ביום שישי כי כי חובשים ופאראמדיקים העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח 5 נפגעים כבני 30 בהם: 1 אנוש ו 2 קשה לבי"ח איכילוב, 1 בינוני לבי"ח תל השומר ו 1 קל לבי"ח בלינסון.

יהודה הילדסהיים מתנדב באיחוד הצלה סיפר כי "כשהגעתי לזירה נתקלתי בפצוע אנוש וללא הכרה לאחר שנפגע מירי. יחד עם מתנדבים נוספים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו טיפול רפואי ראשוני והוא פונה לבית החולים איכילוב. בשלב זה אנחנו מטפלים בזירה במספר נפגעים נוספים חלקם נפגעו משברי זכוכית כתוצאה מהירי והאנדרלמוסיה שנוצרה במקום".



1 תגובות

מיין תגובות